Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Obmana veka

Komentari (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 18 februar 2009 04:08
Bojan
A u šta je trebalo ovaj narod da veruje? Da li možda u praksu višedecenijskog, državnog subvencionisanja takvog glomaznog i neefikasnog gubitaša kakav je "Zastava". Šta je trebalo da verujemo, da će recimo "novi jugić" sa sve redizajniranijim spojlerima konačno izdržati bar 2 godine da ne korodira, da će građani Srbije krenuti da kupuju "nove modele" zastave umesto 10 godina starih, bilo kojih zapadnih modela automobila.Da li je možda bolje da nastavimo da upošljavamo rumunske radnike kupujući "dačiju". Pa možda smo i bili naivni kada smo imali u
vidu neke slične pozitivne akvizicije automobilskih industrija zemalja negdašnjeg sovjetskog bloka (škoda, dačija).Tamo gde prestaje granica između racionalnog počinje beznađe politikantskog. Ha, sada smo mi kao naivni, nismo mogli predvideti da će biti kriza. Pa ako ćemo o krizi zar nije utisak (ispravite me ako se varam) da se ona stuštila nad svetom kao "grom iz vedra neba", čak da se o njoj intenzivno priča tek u zadnja 3-4 meseca. Nisam čuo, ni da su SAD niti Nemačka imali još pre godinu dana spreman "paket mera" za vreme kada dođe kriza.Mi smo
valjda trebali ići ispred sveta i vremena, ej miii. Jeste "Zastava" pred izbore bila marketinški trik, ali ipak teško se moglo poverovati u zle težnje onih koji su "Fijat" "doveli" nadajući se pozitivnom iskustvu gorepomenutih akvizicija automobilskih industrija. Veća je kontroverza državno učešće u toj investiciji (200 miliona). Ali i to se može izvagati po principu kolike će nam koristi biti a kolike smo troškove imali (cifre ne lažu). Ono na šta se sada svodi "zastava" u očima protivnika "fijata" je zloupotreba iskrivljene svesti naroda koja je do
sada uglavnom bila svojstvena "radikalima". I u šta da narod onda veruje,da li treba ovo ili treba ono! U maju prošle godine narod je izabrao između "nečega malo" i "ničega" to "nešto malo". Sad ne veruje više ni u šta.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 18 februar 2009 04:22
DEDA-EU
Ha!ha!ha!Poslao sam komentar jos septembra meseca 2008 kada je to bila aktuelna tema na RTS-u i nisu ga objavili.Napisao sam tada da je posao sa Fiatom samo maska za likvidaciju Zastave.To se pokusavalo sa svima onima koji su kobajagi bili zainteresovani za Zastavu i kada su ljudi ukapirali o cemu se radi nisu hteli da prihvate tu prljavu igru.To je taktika u svim zemljama u tranziciji i sto je zanimljivo u 99% slucajeva u tim prljavim poslovima su italijani.Imam i licno iskustvo posto zivim u Sloveniji i to 2km od italijanske granice,dosli uzeli firmu sa nasim parama radili 1godinu ma tacno 1godinu ni dan duze,pokupili se a nas 200 radnika na zavod za zaposljavanje.pojeli nam 5 plata,regres i odpremninu.Ja sam onda po zakonu koji je tada bio na snazi trebao da dobijem nesto vise od 20.000DM to je bilo 1998g.To se dogadjalo bogami skoro 3-4 godine sa slovenackim firmama,dok nisu prekinuli poslove sa italijanima.Tako lepo su nasankali tadasnje rukovodstvo firme,da odkazu kupce iz Nemacke,posto smo ostali bez ktrzista normalno cena firme pala,tako da su uzeli firmu dzabetakoreci.Potom opet sankanje da firma uzme kredit za obnovu i rekonstrukciju postojecih kapaciteta,tako da italijan dolazi za cistu dobit jer je prvu godinu bio oslobodjen placanja poreza.Posle godinu dana ode Italijan a nama firma ode u stecaj,kredit i ostali nepokriveni troskovi otisli u stecajnu masu,mi radnici ostali bez nista.Pet meseci nismo dobijali platu,davali nam neke bonove vrednosti negde 1/3plate.Pre preuzimanja firme obecanja da se stopis od miline.Kako Italijan garantuje posao na duzi rok,najmanje 10godina,pa plate malo manje nego u Italiji,brda i doline,med i mleko.Glavni igraci u takvim poslovima su obicno:2-3 coveka iz vlade,zavisi od obima i vrednosti posla negde je samo 1 a negde i 5-6 potom 1-2 opstinara,direktor firme i SINDIKAT-obavezno.tako mu to izgleda ta elita lesinara,koji se bogate na racun sirotinje.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 18 februar 2009 05:49
Dragoslav Jovanović
Pošto srpski birači obično brzo zaboravljaju prethodne izborne kampanje i obećanja političara, nije na odmet podsetiti se kako je neposredno pred majske izbore prošle godine (30. aprila) pompezno objavnjen ovaj "posao stoleća":
"...Prema Memorandumu, čijem potpisivanju je prisustvovao i predsednik Srbije Boris Tadić, FIAT namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje. U drugoj fazi, do kraja 2010. godine, FIAT bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi” porasla na 300.000 vozila godišnje. Ukupan iznos investicije u prvoj fazi projekta biće 700.000.000 evra, a Srbija se Memorandumom obavezala da će u periodu od četiri budžetske godine u zajedničku kompaniju uložiti 100.000.000 evra...".
Neka svako dobro pročita prethodne redove i potrudi se da zapamti ovo pre nego što izađe sledeći put na birališta! Ceo tekst ove Tanjugove vesti sa slikom nasmejanih aktera možete naći u Politici.
Preporuke:
0
0
4 sreda, 18 februar 2009 08:27
zoki
Tekst je odlican, samo ovo pominjanje teorije evolucije na kraju Vam nista nije trebalo. Teorija je besmislena, protivna svim zakonima fizike, biologije, logike, matematike ... jednom reciju smesna. Kao sto ovaj clanak nije nastao sam od sebe, tako i neuporedivo slozenija informacija na molekulu DNK nije nastala sama od sebe. Sistemi ne nastaju sami od sebe, ovaj Vas sajt je sistem
Preporuke:
0
0
5 sreda, 18 februar 2009 10:37
Milan Purić
1.
Prilikom pokušaja da se formira Vlada posle izbora maja 2008. ,Guverner NBS odjednom se setio da pozove delegaciju MMF da poseti Srbiju i uveri se u njene rezultate. Kako je tada već („tajno“)bila dogovorena Vlada Tadić-Dinkić- Dačić(kojim je promenjena izborna volja građana,bar po predizbornoj retorici) ,a sve radi naivnih birača , bilo je potrebno da neko saopšti da od obećanih penzija i 1000 evra za akcije nema ništa i da je to bio običan predizborni trik.
Kada je delegacija MMF-a došla u Srbiju dat joj neviđen publicitet jer je imala da saopšti veoma “važne” vesti,a one su se svodile, osim uobičajenih konstatacija koje uvek izriču : preveliika javna potrošnja i obavezna štednja,na to da Vlada nema para da ispuni obećanja o penzijama od 70% prosečne plate i da od para za akcije državnih preduzeća takođe neće biti ništa.Prevara sa „Fijatom“ i potpisivanje SSP su odlično odrađene akcije u okviru u okviru manipulacije svešću građana Srbije.Politički advertajzing (ili po Tadićevom politički inžinjering) doveli su nas tu gde jesmo.Prevera veka po meni ,ipak je Kosovo i Metohija.Hiljadu milijardi dolara rezervi uglja(preračunato u električnu energiju) je manji razlog ,veći je svakako biće Srpstava.m%D
Preporuke:
0
0
6 sreda, 18 februar 2009 10:39
Milan Purić
2.Slično se ponavlja i sada .Prvo vlada formira Ekonoski savet ,navodno da pomogne u vreme krize,a potom se ispostavi da u stavri Ekonomski savet mora da nam saopštava da je Budžet posle samo dva meseca pokazo sve slabosti za koje su ga opozicioni poslanici sa pravom kritikovali.Naravno da su sastavljači Budžeta znali da rast BDP neće biti 3,5% ,da su znali da za razvoj ne mogu da se izdvoje obećane pare NIPa,naravno .Znali su i da su sve Vlade posle 2000. rasprodavale porodično srebro(cementare,pivare,farmaceutske kuće….)i tako čuvali socijalni
mir(vlast).Zarad sebe i zarad Novog svetskog poretka.
Došlo je vreme da valast posle petog oktobra položi račune i da se demistifikuje upravljanje Srbijom,bogaćenje političara i tajkuna(a siromašenje građana) ,sprega države i kriminala na nov način(zakonskom regulativom kroz Skupstinu.Milosevićevi su bili divlji,ovi su više latinski).
Ne znam samo koji će nam Savet izmisliti Vlada „nejakog Uroša“ da nam saopšti vest da zbog „objektivnih“ okolnosti nisu više u stanju da upravljaju(nam nanose štetu) Srbijom.A možda to bude i sam Car?
Preporuke:
0
0
7 sreda, 18 februar 2009 10:43
Aleksandar Popsavin
Odlican tekst iako vrlo bolan za citanje. Zao mi je ljudi u Kragujevcu koji su osetili svetlost na kraju tunela da na kraju ponovo budu gurnuti u mrak. Medjutim mene brine nesto sasvim drugacije. Sadasnja vlast je svesno stvorila socialnim inzenjeringom preko masovnih medija misljenje da je nezamenljiva. Tuzno mi je i zalosno sto obrazovani inteligentni ljudi ponavljaju iste besmislice kao papagaji. Prosto receno vise mi je muka kada chujem rec Evropa. Ova finansijska kriza ce sluziti opet kao savrseni alibi da se okoncaju svi prljavi poslovi koji ce se predstaviti normalnim zbog iste. Nemojte pogresno da me razumete niti imam nesto protiv ulaska Srbje u EU niti imam nesto protiv bezviznog ili bescarinskog rezima. Medjutim ono sto meni nije jasno je zasto se, ako uzmemo u obzir da ce za punopravno clanstvo biti potrebne decenije, ne radi na modelu ostalih evropskih drzava koje su izvan EU a uzivaju iste privilegije kao trgovinski partneri dok njihovi gradjani imaju iste povlastice kao gradjani zemalja u EU. Zasto se potura ta podvala da mi moramo da se procistimo da smo prljavi skrnavi i neobrazovani i da moramo zbog sebe da sledimo slepo instrukcije iz Brisela iako one nisu u nasem prevashodnom interesu. Ja vam garantujem da Srbija javno objavi da odustaje od namere punopravnog clanstva medjutim da zeli ranopravne odnose u sferi ekonomije, viznog rezima, slobodnog kretanja stanovnistva da bi zvanicnici u Briselu itekako promenili pricu. Mislim da je sadasnja svetska ekonomska kriza savrsen alibi za takav postupak. U roku od nedelju dana bi nestao Haski uslov. Sa ucenjivacima koje ne mozete goniti sudskim putem je najlakse ukoliko im oduzmete poluge kojima vas ucenjuju. Verovali to vasi citaoci ili ne mislim da smo mi ipak potrebniji njima nego obrnuto. Naravno sa cisto geopolitickog aspekta i zbog plovnih i putnih pravaca. Treba uvesti reciprocne mere za gradjane i preduzetja iz evropske unije i stvari ce odmah krenuti da se menjaju u nasu korist.
Preporuke:
0
0
8 sreda, 18 februar 2009 11:49
brm
zar nije mogla neka od vlada u kojoj je bio večni ekonomski guru, da uvede ove stimulacije (1000 evra otpisa za stari auto i male kamate) još 2000, ali za automobile zastave?...srpsku fabriku nisu pomogli a za italijansku ima se može se...
Preporuke:
0
0
9 sreda, 18 februar 2009 13:17
Branimir Vujatović
Bravo za Aleksandra Popsavina, mislim da je napisao nešto što većina tek treba da spozna, a politička elita artikuliše i primeni kao osnov srpskog političkog delovanja u budućnosti.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 18 februar 2009 13:31
Miroslav Đukić
Odličan tekst, pogađa u suštinu! Meni je posebno zanimljiv medijski muk koji prati sve ovo "Fijata" i navodnog "posla veka", nakon što je postalo izvesno da od toga nema ništa. Kao da se ne dešava ništa, posle onolike euforije - ništa! Samo poneko nemušto saopštenju da se posao "odlaže", ali eto, stiže "punto" i tišina! Kad čovek poredi ovu situaciju sa dešavanjima oko gasnog sporazuma i kad se priseti sve one galame koja se digla na Ruse, ne može da se ne začudi. Nema onih "svesnih snaga" da, kao kad su Rusi bili u pitanju, lupe pesnicom o sto i kažu Italijanima "istorijsko ne". Nema "eksperata" da nas podsete koliko su nas puta u Istoriji Italijani napali, okupirali, prevarili, zavrnuli... Izgleda da Italijani imaju pravo da nas prevode žedne preko vode, oni su iz EU, gospoda, dok Rusi i kad nam novac daju, brane nas i podržavaju, nekako su, brate sumnjivi. Da se samo mogu Rusi optužiti i za ovo sa "fijatom", videli bi i čuli, ponovo, šta je dreka!
Preporuke:
0
0
11 sreda, 18 februar 2009 15:57
Vojvođanin
Gospodine Turajliću, izgleda da Vam svi komentari idu niz dlaku. Šta ste Vi uopšte po struci,izgleda politikant. Da je kojim slučajem NIS prodat Molu ili nekoj drugoj kompaniji za recimo 400 miliona, to bi bila verovatno rasprodaja "NIS"-a,(ma bolje je da diznu na 128-ici čisti svaki dan.)
Preporuke:
0
0
12 sreda, 18 februar 2009 20:10
au mile
Jugo je očajan auto. Verovatno nema goreg automobila u Evropi, verovatno ni u svetu. Njegova cena od 4500 evra je jedina svetla tačka ovog automobila koja je dovoljna da obezbedi kupce za ovaj proizvod. Novi Punto košta 7900 evra. Skoro duplo skuplji od Juga. Pa ko voli nek izvoli.
Preporuke:
0
0
13 sreda, 18 februar 2009 23:11
Nikola Turajlić
Odgovor Vojvodjaninu !
Moram priznati da ste me isprovocirali da Vam dam odgovor na Vaš komentar koji nema ništa zajedničko sa temom o kojoj sam pisao.
Pre svega navodim da nemam uvažavanja kako za srpsku poziciju tako i za opoziciju, tako da je najveći problem Srbije što nema mogućnosti valjanog izbora.
Što se tiče Vaše bolne rane, prodaje NIS-a za samo četiristo miliona EUR složio bih se da cena za isti u vreme zaključenja sporazuma je bila preniska, dok je u vreme zaključenja ugovora o prodaji možda bila i primerena obzirom da su cene,zbog financijske krize opale u svim segmentima.
Ali problem sa cenom leži u drugom grmu. Procenu NIS-a je izvršila "uvažena" američka bankarska institucija u visini od osamsto miliona za celi kapital, računajuci da će privatizaciju izvršiti OMV ili Vama dragi MOL. Medjutim kada je vlada odlučila da NIS proda Rusima, isti su se uhvatili kao pijani plota za procenu i nisu bili spremni povećati cenu ni za jedan cent. Dakle za nisku prodajnu cenu i štetu koju je pretrpjela Vojvodina odgovorni su eksperti koji su prodali i Sartid za bagatelnih dvadesetak miliona EUR.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 18 februar 2009 23:57
Jovan
Iako se slažem sa većinom komentara, kao i sa pretpostavkom da je u pitanju igra radi likvidacije firme, moram da se oglasim u blago disonantnom tonu. Naime, mislim da je za Srbiju dobro da se takva proizvodnja automobila likvidira. To što su oni proizvodili ja ne bih ni nazvao automobilom. Tako su ga loše pravili da ni "originalni" rezervni delovi nisu pasovali, a o ostalom ne bih da trošim reči, valjda svi znaju o kakvom kvalitetu izrade je reč. Dotiranje takve "proizvodnje" je oduzimanje novca od korisnih stvari koje nam svima trebaju: zdrava privreda, škole, bolnice... Zato podržavam takvu likvidaciju, a ako je zaobilazni put jedini koji će anestezirati amputaciju te truleži, onda neka bude tako.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 19 februar 2009 18:43
Nikola Turajlić
Odgovor Bojanu i istomišljenicima !
Nesporno je da je Zastava kao višegodišnji gubitnik i proizvodjač nekvalitetnih auta trebala Srbiji kao treće oko u glavi i da je bilo nužno istu udati, ali ne po svaku cenu.
U koliko se sećate na kraju 2007 godine pojavio se je kineski proizvodjač auta FAW s interesom da preuzme Zastavu i FAP. Medjutim, kao grom iz vedra neba, početkom 2008 Fiat pokazuje ogromni interes za preuzimanje Zastave i naši eksperti su tako ritnuli Kineze da ovi nisu iskoristili povratne avionske karte do Pekinga. Dozvoljam si prezentirati moj nazor šta se tada dogodilo. Naši evropski prijatelji su se zgrozili nad mogućnosti da se u njihovom dvorištu pojavi tako opasan konkurent pa su u suradnji s našim ekspertima izveli predstavu sa Fiatom. Jednim udarcem su ubijene dve muhe (odstranjenje Kineza i dobijeni izbori). Ili možda mislite da je Fiatu iznenada sevnula dobra ideja.
Šta bi de desilo da su Zastavu preuzeli Kinezi, u najgorem slučaju isto što i sa Fiatom, ali bez plaćanja neiskorištene radne snage i ostalih troškova.
Da li su vladini eksperti, da su postupali u dobroj veri, trebali rasturiti Zastavu ili kao privremeno rešenje produžiti proizvodnju zastavinih vozila i montažu Punta, te započeti ugovorenu montažu Opela. Na ovo pitanje odgovor je po meni jednoznačan jer su u to vreme već radnici
Fiata upućivani na prinudne odmore, dakle moglo se znati da od posla veka nema ništa.
Što se tiče prošlih izbora situacija je jasna. Na jednoj strani kuka i motika (tranzicijski gubitnici) koji su iz revolta, očaja, besa glasali većinom za radikale i srpska "srednja klasa" na drugoj strani koja je kalkulantski birala eksperte, naivno verujuci da su ovi manje zlo, zbog čega su potučeni rekordi izlaznosti. Čim dalje sve sam više uveren da Srbija, predvodjena ekspertima, ide nezaustavljivo u ambis. Želim da me vreme demantira, ali ne verujem u to.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 19 februar 2009 20:16
DEDA-EU
G ospodine Turajlicu,ne radi se o tome ko ce ili nece da preuzme Zastavu.Znamo mi svi dobro kvalitet i vrednost zastavinih vozila,problem je u tome zasto to mora da se radi na tako mufljuski nacin.Jednostavno se moglo ljudima reci. Zastava-automobili niti su niti mogu biti ni rentabilni niti konkurentni,i kao takva Zastava se gasi.Ali ne.Vladajuca mafija dabi pridobila glasove biraca ocigledno laze prvo sebe, a i ceo narod.Pogledajte sta sada rade sa uplatama za nove Punto automobile,ja odprilike predpostavljam kako ce se ta rabota zavrsiti,i zasto je i pokrenuta.Molio bih Vas za kratak komentar.Hvala!
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 19 februar 2009 20:34
Jovan
Gospodine Turajliću,

Priznajem da nisam pratio događanja u vezi sa Kinezima. Držim da je Zastavu, u oblasti proizvodnje automobila, onakvu kakva je bila, definitivno trebalo nekako likvidirati ili do neprepoznatljivosti transformisati ("metamorfoza" je možda bolji izraz). Ako je tačno to što kažete, da su Kinezi ispostavili dobru ponudu za preuzimanje, onda ću se složiti sa Vama da je to mnogo bolje od likvidacije. Ja nisam jedan od onih tvrdoglavih, koji će do besmisla braniti svoj neodrživ stav, naročito ako sam svestan da o nečemu nisam potpuno bio informisan. A o našim samozvanim ekspertima, imam slično mišljenje kao i Vi...
Preporuke:
0
0
18 petak, 20 februar 2009 00:45
Nikola Turajlić
Odgovor kolegi iz EU !
Pretpostavljam da Vas interesuje kakav efekt će na prodaju Punta imati krediti s dotiranim kamatama.
Kako ja stvari vidim isti krediti neće umati veliki značaj na prodaju, jer banke koje imaju davati ove iz svojih sredstava, će snositi rizik neplaćanja pa se neće razbacivati novcem da bi podigle prodaju Punta. U situaciji kada su banke obesparene zbog svetske financijske krize i loših kreditnih plasmana iste će dobro vagati kreditnu sposobnost potencijalnih kupaca. Malo je onih klijenata banaka koji su kreditno sposobni da već nemaju kupljene potrebne auta.
Što se tiče bonusa od 1.000 EUR za, predano na otpad, registrovano starije auto, dakle u voznom stanju, koje ima i odredjenu tržišnu cenu ne verujem da će ljudi čekati u redovima na predaju auta na autošrotu.
Preporuke:
0
0
19 subota, 21 februar 2009 01:11
hiraeth
Ova svetska kriza pocela je sa Enronom a vec u toku 2007. godine ste mogli, samo gledajuci nas potpuno zaludjujuci RTS, da vidite da se kriza zahuhtava. Za to Vam nije bilo potrebno ni elementarno znanje iz ekonomije, zakljucak je mogao da izvuce svako ko je hteo da obrati paznju na to... I zato nemojte da branite "posao" veka, pa zar i "nas" Djelic ne vozi "jugica"?!?
Preporuke:
0
0
20 sreda, 25 februar 2009 08:57
cap.miki
kad vidim da ljudi toliko napljuvavaju juga dodje mi da povratim.
dolazila mi braca iz Slovenije na slavu(Djurdic)
PA MI RECE STARIJI BRAT MARTIN (52god.)NEMA BOLJEG AYTA OD"STOENKE"zastava 101.za manje pare i jeftinije odrzavanje i svakodnevno lomatanje.
Problem je bio u kvalitetu juga kod nas a zastava je izvozila dosta bolje aute u Sloveniju.
Da su sada dali 1000 eu donacije za juga pa jos na kredit,od 7 god.,rata ne bi prelazila 35eu.
E tada bi mnogi razmislili i kupili juga i taj bi novac ostao u Srbiji.
Verujem da bi zazmurili na sve nedostatke istog jugica .
Poznajem dosta ljudi koji su kupili uvozne aute (reno i fijat) koji ocajavaju (prevareni km.auta,stanjem)pa placaju cene odrzavanja istih i padaju u nesvest.
E sad hvale jugice i 101.koji doduse trose vise i nemaju klimu ali su ih mogli odrzavati i voziti.
Pa ne mozemo valjda sa 300eu plate voziti aute u klasi 20000eu.?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner